Friday, April 30, 2010

Hujan 11

Tengah kurang mood sekarang ni. Sibok kerjapun rasa cam dah langli. Banyak benda yang boleh aku tai chi aku tai chi jer. Maleh nak pikio banyak sangat. Ari tu aku pelik beno tengok baju Barcelona yang kalah dengan Inter dekat Milan. Pasal kaler dia cam tu TV aku tak sharp kot cam sakit mata gitu.

Ok Barca dah kalah dah pun..dan bulan April dah sampai kepenghujung. Banyak benda yang buat aku teringat ingat bulan April… bulan aku kehilangan orang tua…bulan yang paling sebok dalam putaran kerja aku setiap tahun…hari jadi-hari jadi…isi borong income tax kot kot ader refund…bulan padi menghijau…bulan aku demam dan ramai orang demam…dan bulan bermulanya hujan selepas kemarau Februari dan Mac. Yang lawaknya bulan ni..minggu lepas, lepas aku demam… aku kena bengkak cantik…gemok muka aku. Petua dulu dulu suruh sapu serbok nila dengan cuka dekat tempat bengkak. Rupanya susah beno nak cari nila kiub sekarang ni sebab semua nila dah dalam bentok cair. Last-last aku jumpa dekat kedai ubat Cina. Mujarap rupanya petua ni… tak sampai 2 hari dah slim balik pipi wa.

Citer sekarang pulak. Malam ini kilat macam menangkap gambar dari jauh. Mungkin hujan di tempat lain dekat Gurun atau Jeniang tetapi cahaya kilatnya samapi ke Sungai Petani. Angin sejuk bertiup kat celah-celah lubang tingkap bilik aku ni yang tak boleh ditutup habis sebab pelaras dia dah jam. Tadi aku sudah tertidur, mata tiba-tiba jadi celik balik dan susah nak tido. Alang alang aku bukak lah computer ni cari bahan bacaan…tetiba ader mood nak memblog pulak.

Citer politik sikit. Minggu baru ni pilihanraya di Selangor membuat aku terfikir kenapa agaknya kita terlalu rakus mengejar kemenangan politik.Adakah benar agaknya tujuan mereka menjadi pemimpin untuk membela rakyat. Belumpun jadi pemimpin…. rakyat sudah diperdagangkan dan diletak tanda harga... kontradiksi betul kan.

Sebenarnya tadi nak dengar lagu pasal hujan…suka lagi sedih ni..oh ya tak salah ada bola malam ni Liverpool lawan..mata dah ngantok la darling...


3 comments:

Sofya said...

salam Bok D..

I dh dpt dh refund income tax...hehehe

Hazelsyd said...

hi bokd,
oohhh baru tau dah besor2 pon leh kena bengkak cantik agik eks...

cikya, banjer kitaorg!! hehehe

Hazelsyd said...

ehh bokd,
jadi ker cycling 1st may hr tuh? how did it go?