Thursday, October 15, 2009

Boring

Sebenarnya perkataan boring ini pada aku adalah perkataan yang telah ditanam secara halus oleh musuh Islam ke dalam cara hidup kita. Di dalam menjalani hidup, kita tidak boleh sedetikpun berputus asa untuk bertekat menjadi orang-orang yang terpilih. Kalau ada masa lapang, kita tidak boleh sama sekali merasa boring jika kita isikan dengan ingatan kepadaNya. Seronok gak sekali-sekala bunyi ayat aku ni macam mengalahkan seorang ustaz. Persepsi tu penting kan!!. Boring tu adik beradik malaslah sebenarnya.

Musim perhimpunan Ameno ni RTM, TV3 dan yg seangkatan tak habih habihlah citer pasal himpunan itu. Membesar dengan kaedah pengulangan berita berkempentingan yang sebegini di TV dan di surat khabar adalah sesuatu yang sudah dianggap langli. Semalam aku terpandang gambar ibu-ibu berderetan membimbit/menyandang beg Ameno dengan berlatar belakangkan poster perhimpunan. Apa yang sedang aku nampak ialah kempen memperbaiki imej sedang secara gila-gila dilakukan oleh mereka. Kesimpulan kecil yang dapat aku buat ialah ahli-ahli kempen dan promosi masih cuba memanupulasi minda manusia tentang persepsi. Biar tidak sehebat dan tidak sejujur mana agenda yang dibawa secara pribadi dan berkumpulan, namun selagi persepsi yang dapat dicernakan ialah baik, bagus, hebat dan ada moral maka selagi itu mengaut sokongan bukanlah halangan.

Sejak kebelakangan ini aku cuba memahami beberapa kejadian dan simbol yang kurang aku fahami yang berlaku di keliling aku. Macam nak jadi simbologis lah pulak. Sebenarnya aku tidaklah jauh dari menjadi pakar simbol ni sebenarnya hehe..sebab ada 1 insiden aku telah diconsult oleh kakak aku tentang lambang yang terdapat pada rantai yang dipakai oleh anak sedara aku. Lambang yang pertama adalah seperti bintang di atas (macam lambang bendera Israel) dan separuh bulat di bawah. Akupun buat buat pandai aku kata lambang tu lambang Israel nak telan orang Islam. Entah betul entah idak tetapi lepas tu aku tak nampak anak sedara aku tu pakai rantai tu. Mengenai kejadian dan simbol tadi sebenarnya adalah intisari aku punya tahap pemikiran sekarang ini iaitu - tak tau nak piker apa (adik beradik boring la tu)

Semalam pulak aku beria-ria tidur awal kononnya pagi-pagi nak tengok Argentina lawan Uruguay, game idup dan mati tuh surelah best gila agaknya. Kunci jam dan aku berjaya bangun pukul 5.30. Bangun dan buat apa yang patut. Lepas tu aku tido balik. Haram langsung aku tak ingat tujuan sebeno aku bangun pagi. Tengok thestar.com tadi baru ler aku teringat.
.
Argentina menang 1-0.

2 comments:

Sofya said...

salam Bok D..

i kan.. tak boring tp malas.

bz maut ek beb?hehehe

Hazelsyd said...

BokD,

jangan boring-boring...baring takper, rehat hehe