Friday, December 19, 2008

Hujan 8

Pada tahun 2006..... ketika itu hujan rintik...lebih kurang tarikh ini aku telah menulis diblog ini buat pertama kalinya. Pada masa sebelum itu dan sesudah itu aku menjadi kaki lepak diblog ilham. Melepak bukanlah sesuatu yang asing pada aku ia adalah kesinambungan dari proses lepak melepak yang telah aku lalui. Banyak yang telah dipelajari dari proses melepak di maya. Seseorang boleh menjadi terpelajar dengan belajar didewan kuliah, makmal, menjadi ulat buku dan berbagai cara formal namun pada aku melepak dengan sesi sesi mengutuk, berbincang, mengorat, bertekak, mendengar, melihat, mencuba dan lain-lain lagi adalah proses pembelajaran yang tiada bandingan. Dari proses tersebut kita memberi tafsiran sendiri tentang perbedaan sesama manusia yang amat tersendiri sifatnya. Malahan aku berani katakan kita mempunyai kepercayaan yang sama dalam banyak hal tetapi kita juga berbeza dengan cara kita mempercayai kepercayaan yang sama itu. Perasaan yang lahir dari proses lepakkan itu juga adalah sangat magic dan diluar jangkaan.

Blog ini adalah tempat sesekali aku ingin bercerita tentang apa yang aku fikirkan. Sokongan dan kesudian sahabat maya sesekali singgah mendengar luahan hati budak terencat akal ini..hehehe…sangatlah dihargai. Terima kasih kerana membaca pendapat cetek dan pengalaman kecil yang aku kongsikan diblog ini. Aku secara azali bukanlah jenis yang suka membaca dan menulis tetapi apabila memiliki sahabat maya yang begitu supportive technology mejadikan aku seolah-olah burung belatuk berpahat di pohon maya fada ala karam sing walia.

Kebelakangan ini aku tersangat sibuk menyiapkan budget tahun hadapan. Kerja rutin tahunan aku ini menjadi sedikit rumit tahun ini sebab sebagai artis nombor…hehe artist uh….aku suka melukis figure yang cantik tetapi scenario ekonomi tidak membantu aku. Paling celaka ialah apabila lukisan itu buruk banyak pulak yang mempersoalkan kenapa ianya boleh jadi sehuduh itu. Maka aku terpaksa me-make-overkan lukisan itu. Setelah membuat lakaran yang kadang kadang sexy dan kadang kadang lucah dgn nombor nombor 69 yang bersepah barulah figures yang dibudgetkan itu diterima. Naik beng kepala…time nilah terfikir kenapalah aku tak jadi ustaz pahala dapat duitpun dapat fisrt choice dibuat menantu pulak tu…hehehe…

Dan tahun 2008 hampir berakhir rasanya belum tercepat untuk mengucapkan selamat tahun baru. Masa adalah sesuatu yang tiada henti bersifat infiniti sekali kita hidup kita tiada pilihan melainkan meredah masa. Cuma bezanya bagaimana kita meredah masa itu yang meletakkan status kita di masa hadapan. Di dalam bekerja mencari rezeki dan kemewahan dunia ingatlah masa semakin menuju infiniti...alam yang kekal abadi. Sesekali bila difikirkan soal uwang…biarlah kita menjadi pariah di hiraki koporat kerana di atas sana ramai yang telah menjadi brahma keparat.

12 comments:

Hazelsyd said...

BokD,

best!

jom lepakkkkkk!! hehehehe

Sofya said...

a'ahkan..ngorat2 tp masuh cam tu gaks..letih arr nunggu..hiks

Anonymous said...

aya,
a'ah... i setuju tu! hehehe

bokD, H,
melepak tu mmg best kan! ndak2 lagi lepak kat maya... best yakmat!

jom lepak!!

ILHAM said...

Happy 2nd Blog Anniversary bro...keep on writing..i love your every entry..brilliant...

Anonymous said...

fuh!!!!....
payah gak nak memahami entry nih...

hehehehe...

Anonymous said...

bokD,

oops baru pasan!! happy 2nd blog anniversary yer bokD...

terus menulis ye, sbb i selalu ke sini taw!!

Anonymous said...

Happy 2nd Anniversary to Hutan Hujan Tropika @ bokd-doha2006.

love u! eh .. love all you entries@writing!

Lara

Anonymous said...

oh by the way .... 69 tu nombor fave teesh tau. kekeke. bukan lucah la ... but sexy. kan teesh kaan?

Lara
p/s : adakah saya pun peminat nombor itu juga?

Hazelsyd said...

BokD,

Selamat bercuti yach! dan Selamat Tahun Baru!

take care okes!

owhh happy 2nd blog anniversary yea abg bokd hehe...keep on writing, pls do..i love your writings!

BokD said...

thanks..H, aya, teesh, ilham, fudhla, darling dlln..lap u all..

Anonymous said...

kan DL kan... 69 tu no. fave kita kan? i bawak tau no. tu ke mana pergi! hehe

jane said...

salam bokD,

woho...besday blog bulan 8 ek...wa awal skit bro! ni sumer ilham nyer pasal lah ! kalau bukan ilham nyer pasal, x kenal pun ek....