Wednesday, July 2, 2008

Politikus ganyut

Aku nampak mereka itu politikus ganyut
Gila kuasa tamak pelahap temberang liar dan ganas
Taring tajam berselindung di kulit bibir serakah
Kuku rimau tersimpan di waris jari hantu

Itulah mereka politikus ganyut lupa kubur
Lazat daging sahabat mereka mentah mentah
Aku lihat dalam jiwa mereka telah padam sinar
Menanah busuk terbedung di dasar lahanat

Mereka, politikus ganyut itu
Mahu menipu kami lagi…kali keberapa entah
Mahu butakan kami dengan… Ray-Ban ?
Maaf kami ada Scanning Electron Microscope..Stereo lagi

Wahai politikus-politikus ganyut
Ingat di sini adalah kehidupan di sana
Jangan kau beli di sana dengan ini
Kau bina ini di sini untuk kau roboh itu di sana

dan darling…ingin ku adukan

Politikus politikus ganyut itu..
Kebelakangan ini sering menggangu tidurku
Menjadi mimpi ngeri laksana lelintar
Terpekik pekik melolong lolong… lunatic…gila

5 comments:

Aku said...

apasal tetiba ada darling ingin ku adukan? ekekekekek

Anonymous said...

sompek tuh!!!!!

he..he..he..

bagus jugak tuh....untuk melepaskan tension ekkk...

sapa lagi nak ngadukan!!!!

Anonymous said...

biag pi la yang .. politikus pilitikus ganyut tu. kita buat keja kita molek molek dah la.

tapi kan .. lunatic tu apa benda ya? hihihi, mintak maaf .. almaklum .. saya dak tak skolah tinggi.

-Lara-

BokD said...

hanim/fudhla..wa ni anak yatim piatu tiada tempat mengadu....hehe

BokD said...

darling,

awak bukan dulu belajar kat Sekolah Tinggi Kelang ker...hehe

lunatic tu yg saya paham orang tak siuman..sajer pakai nampak cam real sikit..konon nya la..