Friday, January 19, 2007

Cuaca Tidak Menentu

Selamat Tahun Baru Hijrah.

Ketika banjir berlaku di selatan tanah air panas terik melanda utara. Itulaha sahaja sebaris ayat yang dapat aku tuliskan untuk memberitahu cuaca yang tidak menentu sekarang ini. Barulah aku tahu susahnya menyatakan sesuatu melalui tulisan dan kata kata. Sehari suntuk aku memikirkan apakah yang aku hendak tulis di blog aku..huhu aku dah ada blog. Tiada satupun yang mahu aku nukilkan dan tiada yang ingin aku coretkan. Tidak aku mampu lari dari kelu kata kataku untuk berbira....dengan blogku sendiripu aku berkisah pasal cuaca bagai 2 orang asing yang baru bertemu.....
.
Jikalah aku dapat melihat
...ilusiku sendiri
...duduk bersendirian
...berbisik padamu diilusi
.
Adakah aku telah khayal
...dilamun kamu
...melangkah bersendirian
...mengepal ngepal lamunan
.
Mungkinkah aku menjadi terlalu jiwang
...padamu darling
...termenung bersendirian
...melerai kerinduan
.
Diilusi..lamunan..kerinduan..bersendirian
tanpa seungkap kata kata
yang dapat ku luahkan padamu
adalah perasaanku yang terlena bersamamu....




Terima kasih Ilham kerana memberi idea..utk mengupdate blog.

5 comments:

Anonymous said...

yayyy wa first. hiks.

Selamat tahun Baru hijrah bro.

ILHAM said...

cettt aling!!kehkehkeh

bro,

ko yer sajak memang lain dari yang lain...keep it up and let it out loud...

tapi ko bersajak ker mengayat neh!!??..kehkehkeh

Anonymous said...

aisee....

wa rasakan ini mengayat bukan sajak, lain macam jek

he..he..he..

fudhla

Anonymous said...

Assalamualaikum..

mengapa kegelapan?..
nyalakan dian..
ilusi itu akan nyata..
lamunan itu akan terhenti..
kerinduan itu akan terubat..
dan tiada lagi sendiri..
cari...jalan itu
bila ketemu..
embun yang menitik..
adalah penawar..

BokD said...

NHK,

Selamat menyambut Maal Hijrah sis..semalam dpt sms dr member...Sentiasalah SETTING niat..UPGRADE iman..DOWNLOAD sabar..UPLOAD usaha..DELETE dosa..UPDATE doa..TOP UP ilmu..sepaya boleh REDEEM pahala.

Ilham,

pujian tu bro! tq kalau ada ilham Insyaallah..

fudhla,

betul gak ilham kata ya cam ngayat yer...ngayat saper ha..? hehehe..

aya,

malam ni nak mandi embun lah..hehe